اهمیت و شیوه تنظیم لایحه دفاعیه کشف مشروبات الکلی به عنوان یک لایحه مهم!

لایحه دفاعیه کشف مشروبات الکلی

لایحه دفاعیه کشف مشروبات الکلی یکی از لوایح مهمی است که به دادگاه تقدیم می‌شود. مشروبات الکلی به یکی از معضلات کشور ما و بسیاری از کشورهای دنیا تبدیل‌ شده است. به دلیل حرام و ممنوع بودن مشروبات الکلی، در کشور ما کارخانه‌ای برای تولید آن وجود ندارد. به ‌همین دلیل مشروبات الکلی بسیار زیادی از مرزهای زمینی به کشور ما وارد می‌شود. این‌ موضوع یک تهدید جدی برای جامعه ما محسوب می‌شود. زیرا این مشروبات، هم کالای ممنوعه هستند و هم موجب آسیب به امنیت جامعه می‌شود. مشروبات الکلی دست‌ ساز هم در کشور توسط افرادی که قصد دارند آن را برای خود استفاده کنند یا آن را معامله کنند، تولید می‌شود.

مشروبات الکلی به هر میزانی که کشف شود، موجب مجازات متهم می‌شود. حتی اگر این مشروبات بیش ‌از بیست لیتر باشد، مجازات متهم نیز بیشتر می‌شود. در سال‌های اخیر بسیاری از جوانان و نوجوانان بدون اطلاع از معایب و مضرات مشروبات الکلی، آن را در مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه استفاده می‌کنند. این ‌موضوع موجب افزایش معاملات مربوط به این کالای ممنوعه شده ‌است. کشف مشروبات الکلی توسط ضابطین دادگستری و معمولاً با گزارش مردم انجام می‌شود. بعد از آن، دادستان به ‌عنوان مدعی‌العموم این جرم را پیگیری می‌کند. در زمان دادرسی، متهم با تقدیم نمونه لایحه کشف مشروبات الکلی دفاعیات خود را مطرح می‌کند. در صورتی‌ که مجرم بودن شخصی که مشروبات الکلی از اموال او کشف ‌شده است، ثابت شود؛ قاضی او را به مجازات مقرر در قانون محکوم می‌کند. این لایحه یکی از انواع کاربردی لایحه است.

ارزش لایحه دفاعیه کشف مشروبات الکلی

مشروبات الکلی یکی از چالش‌های سال‌های اخیر کشورهای دنیا محسوب می‌شوند. سال‌ها است که قانون‌گذار با تدوین قوانین و صدور آراء وحدت رویه، تلاش کرده‌ است که با جرائم مربوط به مشروبات الکلی مبارزه کند اما جای خالی قوانین مدونی برای این جرائم به چشم می‌خورد. کاربرد لایحه دفاعیه کشف مشروبات الکلی در زمانی است که متهمی که از خودرو یا وسایل یا خانه او مشروبات الکلی کشف ‌شده است، بخواهد از خود دفاع کند. متهم با تنظیم نمونه لایحه کشف مشروبات الکلی ، تلاش می‌کند از دادگاه تخفیف مجازات یا حکم برائت خود را دریافت کند.

شخصی که مدعی است علیه او توطئه شده ‌است، با تقدیم لایحه دفاعیه کشف مشروبات الکلی تلاش می‌کند برائت خود را اثبات کند. اگر این شخص بتواند بی‌گناهی خود را ثابت کند، دادگاه حکم برائت او را صادر می‌کند.

به ‌عنوان مثال:

شخصی با یکی از همسایه‌های خود، اختلاف دارد. همسایه او برای آسیب زدن به حیثیت این شخص، مقداری مشروبات الکلی را در خانه او قرار می‌دهد. سپس این ‌موضوع را به پلیس اطلاع می‌دهد. در این شرایط پلیس با جست‌ و جوی خانه این فرد، مشروبات الکلی را کشف می‌کند و صاحب خانه را به مراجع قضایی تحویل می‌دهد. با تشکیل جلسات دادرسی، متهم یا وکیل او با تقدیم لایحه دفاعیه کشف مشروبات الکلی به دادگاه، تلاش می‌کنند قاضی را مجاب کنند که به برائت او حکم دهد. اگر بی‌گناهی متهم برای دادگاه احراز شود، قاضی حکم برائت را برای او صادر می‌کند.

گاهی ممکن است شخصی راننده تاکسی باشد و مسافری را سوار ‌کند که این مسافر وسایلی را همراه خود دارد. مسافر بعد از پیاده شدن کیسه‌ای که حاوی بطری مشروبات الکلی است را در ماشین این شخص رها می‌کند. بعد از اینکه مسافر پیاده شد، ایست بازرسی، ماشین راننده تاکسی را بررسی و مشروبات الکلی را در آن کشف می‌کند. در این حالت، راننده که از این موضوع بی‌اطلاع بوده ‌است، باید بتواند بی‌اطلاعی خود را ثابت کند تا مجازات مقرر برای جرائم مشروبات الکلی در حق او اجرا نشود. این شخص با تنظیم لایحه دفاعیه کشف مشروبات الکلی و تقدیم آن به دادگاه و ارائه مدارک مناسب، تلاش می‌کند قاضی را قانع کند تا به برائت او حکم دهد. در صورتی ‌که قاضی دلایل ارائه‌ شده را مناسب بداند، حکم برائت متهم را صادر می‌کند.

نحوه تنظیم لایحه دفاعیه کشف مشروبات الکلی

اگر شما قصد دارید لایحه دفاعیه کشف مشروبات الکلی را برای خود یا شخص دیگر تنظیم کنید، لازم است که مشخصات متهم را به ‌طور کامل به ‌همراه آدرس او بنویسید. سپس توضیحات خود را به‌ صورت خلاصه، بدون ابهام و کامل بیان کنید. از طولانی شدن محتوای لایحه دفاعیه کشف مشروبات الکلی خودداری کنید. شما می‌توانید توضیحات خود را به‌ صورت پاراگراف‌های مرتب، منسجم و مرتبط با یکدیگر بنویسید.

به دلیل اینکه قاضی دادگاه، مخاطب نمونه لایحه کشف مشروبات الکلی خواهد بود، بهتر است که توضیحات خود را با زبان قانون بنویسید. شما می‌توانید در متن لایحه دفاعیه کشف مشروبات الکلی از مواد قانونی مناسب، آیات، روایات، قواعد فقهی، نظریه‌های مشورتی و آراء وحدت رویه استفاده کنید. در این حالت کاربرد و اعتبار لایحه نیز بیشتر است. در انتهای نمونه لایحه کشف مشروبات الکلی شما می‌توانید خواسته اصلی خود، مبنی ‌بر تخفیف مجازات یا صدور حکم برائت را بنویسید. قاضی بعد از بررسی دلایل و مدارک، حکم مناسب را صادر می‌کند.

اسناد و مدارک مرتبطی که باید آماده کنید!

شخصی که لایحه دفاعیه کشف مشروبات الکلی را تنظیم می‌کند، باید ضمن آن، مدارک و دلایل خود را نیز به دادگاه ارائه دهد. در صورتی ‌که متهم مدعی است مشروبات الکلی که کشف ‌شده است به او تعلق ندارد، باید حسن سابقه خود را به وسیله تنظیم استشهادیه ثابت کند. او در فرم استشهادیه، توضیحات خود را می‌نویسد و افراد مطلع آن را تایید و امضا می‌کنند. در صورتی ‌که ثابت شود مشروبات الکلی به او تعلق نداشته‌ است، قاضی حکم برائت او را صادر می‌کند. گاهی ممکن است شخصی برای اثبات بی‌اطلاعی خود نسبت به مشروبات کشف شده، شاهدی را به دادگاه معرفی کند. شاهد در زمان جا سازی مشروبات الکلی حاضر بوده ‌است. او شهادت می‌دهد که که این مشروبات الکلی به شخص دیگری تعلق دارد.

در مواقعی هم که فیلم ضبط ‌شده دوربین‌های مداربسته موجود باشد، متهم می‌تواند این فیلم را به دادگاه ببرد. اگر زمانی‌ که شخصی این مشروبات را در خانه یا ماشین یا وسایل او پنهان کرده‌ است، فیلم این اقدام توسط دوربین‌های مداربسته ضبط ‌شده است، در این حالت متهم می‌تواند با ارائه این فیلم به دادگاه، بی‌گناهی خود را ثابت کند.

در شرایطی که متهم برای اولین ‌بار مرتکب این جرم شده ‌است، می‌تواند با اظهار ندامت و اثبات عدم سوء سابقه خود، از قاضی تخفیف مجازات را تقاضا کند. قاضی پس ‌از بررسی محتوای لایحه دفاعیه کشف مشروبات الکلی و دلایل و مدارک ارائه‌ شده، حکم مناسب را صادر می‌کند.

تنظیم لایحه نگهداری مشروبات الکلی از طرف متهم

ثبت نظر یا سوال