درباره لایحه دفاعیه رابطه نامشروع پیامکی چه می‌دانید؟

لایحه دفاعیه رابطه نامشروع پیامکی

لایحه دفاعیه رابطه نامشروع پیامکی زمانی به دادگاه تقدیم می‌شود که زن و مردی، به اتهام رابطه نامشروع تحت تعقیب قرار گرفته باشند. در این شرایط متهمان برای دفاع از خود، توضیحات و دلایل کافی را در دادگاه بیان می‌کنند. اگر قاضی صحت این موارد را احراز کند، به برائت آن‌ها حکم می‌دهد. در غیر این صورت، آن‌ها را به مجازات مقرر در قانون، محکوم می‌کند. دین اسلام برای روابط زنان و مردان چارچوب‌هایی تعیین کرده است. قانونگذار ما به تبعیت از دین، این چهارچوب‌ها را به‌ صورت قانون تدوین کرده ‌است. رابطه نامشروع یکی از جرائم مربوط به زنان و مردان نامحرم است. این جرم یکی از مصادیق اعمال منافی عفت محسوب می‌شود. در قانون اعمال جنسی یا جسمی که در حد زنا نباشند، به ‌عنوان رابطه نامشروع شناخته می‌شوند. این لایحه یکی از انواع لایحه رابطه نامشروع است.

ممکن است قضات با احراز شرایطی، بعضی پیامک‌ها را نیز از مصادیق رابطه نامشروع قلمداد کنند. به ‌این ‌ترتیب مشخص می‌شود برای اینکه یک رابطه تلفنی یا پیامکی به عنوان رابطه نامشروع محسوب شود، لازم است قاضی دادگاه، شرایط تحقق آن را احراز کند. در سال‌های اخیر رویکردهای متنوع و متفاوتی بین قضات سراسر کشور درباره جرم رابطه نامشروع وجود داشته ‌است. بعضی قضات تحقیق و جستجو در این موضوع را جایز نمی‌دانند و اجازه ورود به آن را صادر نمی‌کنند. بعضی دیگر از قضات رابطه تلفنی و پیامکی را نیز از مصادیق رابطه نامشروع می‌دانند و برای دریافت پرینت پیامک متهمان و تماس‌های آن‌ها دستور می‌دهند. به‌ همین دلیل در زمینه جرم رابطه نامشروع پیامکی و به طور کلی مصادیق رابطه نامشروع، آراء متفاوتی صادر شده ‌است.

تعدادی نکته مهم در رابطه با لایحه دفاعیه رابطه نامشروع پیامکی

در مواقعی که دو نفر شخص مجرد، که مانعی برای ازدواج آن‌ها وجود ندارد، از طریق پیامک، با یکدیگر رابطه داشته باشند، این موضوع به‌ عنوان جرم شناخته نمی‌شود. در این شرایط والدین آن‌ها نمی‌توانند به‌ عنوان شاکی از طرف مقابل شکایت کنند.

موضوع رابطه نامشروع پیامکی در جایی اهمیت دارد که یکی از طرفین یا هر دوی آن‌ها متأهل باشند. در این شرایط ممکن است همسر آن‌ها در جایگاه یک فرد اطلاع دهنده این ‌موضوع را به همراه مدارک و دلایل دیگری، به دادگاه گزارش دهد. در صورتی ‌که وجود رابطه نامشروع بین دو طرف احراز شود، طرفین برای دفاع از خود، لایحه دفاعیه رابطه نامشروع پیامکی را به دادگاه تقدیم می‌کنند. اگر دلایل و توضیحات آن‌ها برای دادگاه، قانع کننده باشد، قاضی به برائت آن‌ها حکم می‌دهد. در غیر این صورت ممکن است این رابطه نامشروع پیامکی منجر به محکومیت آن‌ها شود.

توجه داشته باشید که ارسال هر پیامکی حتی به این افراد متأهل با فرد غریبه به‌ عنوان رابطه نامشروع تلقی نمی‌شود. قضات نیز در موارد محدودی اجازه پرینت پیامک‌ها را صادر می‌کنند. یعنی معمولاً به این حوزه که حوزه خصوصی افراد است، وارد نمی‌شوند. زیرا مطابق قانون ورود به این مسائل ممنوع است. در شرایطی که ادله دیگری برای وجود رابطه نامشروع بین دو نفر وجود داشته باشد، ممکن است قاضی به این جرم رسیدگی کند. مانند اینکه همسر یکی از آن‌ها فیلم یا عکس رابطه نامشروع آن‌ها را به دادگاه ارائه دهد یا با معرفی شهودی این ‌موضوع را ثابت کند.

همچنین اگر ضمن ارائه سایر مدارک، پیامک‌های مبنی ‌بر وجود رابطه جنسی را به دادگاه ارائه دهد در این شرایط ممکن است قاضی برای دریافت پرینت پیامک‌های آن‌ها دستور ‌دهد. سپس با توجه به محتوای لایحه دفاعیه رابطه نامشروع پیامکی و سایر دلایل حکم خود را صادر کند.

یک نکته که لازم است بدانید!

این نکته را در نظر داشته باشید که به دلیل عدم وجود سرورهای تلگرام، واتس‌اپ و اینستاگرام در کشور ما، امکان پرینت مکالمات و پیام‌هایی که در این شبکه‌ها ارسال می‌شود، وجود ندارد. صرفاً پرینت‌ پیامک‌های مخابراتی ایران امکان‌پذیر است. زیرا مطابق قانون، مخابرات موظف است تا 6 ماه پیامک‌ها و تماس‌های افراد را نگهداری کند. در صورتی‌ که قاضی دستور دهد ممکن است این پیامک‌ها و تماس‌ها تا مدت‌ زمان بیشتری نیز حفظ شوند.

لایحه دفاعیه رابطه نامشروع پیامکی را چگونه تنظیم کنیم؟

اگر قصد تنظیم لایحه دفاعیه رابطه نامشروع پیامکی را دارید، لازم است مشخصات خود را به طور کامل، به همراه آدرس بنویسید. برای این کار لازم است توضیحات خود را به‌ صورت دقیق، خلاصه و کوتاه بنویسید. شما می‌توانید در متن لایحه دفاعیه رابطه نامشروع پیامکی یا لایحه دفاعیه رابطه نامشروع از مواد قانونی مناسب، نظریه‌های مشورتی و آرای وحدت رویه مناسب استفاده کنید. همچنین می‌توانید توضیحات خود را به ‌صورت مرتب، منظم و مرتبط با یکدیگر بنویسید. در انتهای لایحه دفاعیه رابطه نامشروع پیامکی خواسته خود مبنی ‌بر صدور حکم برائت یا کاهش مجازات را بیان کنید. قاضی با توجه به محتوای لایحه دفاعیه رابطه نامشروع پیامکی و سایر دلایل و مدارکی که ارائه شده است، حکم مناسب را صادر می‌کند.

اسناد و مدارک مرتبط با لایحه دفاعیه رابطه نامشروع پیامکی

زمانی ‌که لایحه دفاعیه رابطه نامشروع پیامکی به دادگاه تقدیم می‌شود، لازم است که متهمان، مدارک و دلایل ثابت کردن بی‌گناهی خود را نیز به دادگاه تقدیم کنند. برای این کار طرفین می‌توانند از شهادت شهود استفاده کنند. در صورتی‌ که قاضی مجرمیت آن‌ها را احراز کند، دستور می‌دهد پرینت پیامک‌های آن‌ها به دادگاه ارسال شود. همچنین اگر ادله دیگری بر وجود رابطه نامشروع وجود داشته باشد، ممکن است طرفین به مجازات مقرر محکوم شوند.

اقرار یکی دیگر از راه‌های ثابت شدن رابطه نامشروع است. در صورتی ‌که هر کدام از طرفین به وجود رابطه نامشروع اقرار کنند، ممکن است دادگاه آن‌ها را محکوم کنند. گاهی ممکن است دو نفر با یکدیگر به‌ صورت موقت یا دائم ازدواج ‌کرده باشند ولی این ‌موضوع را به ‌صورت رسمی ثبت نکرده باشند. در این حالت اگر آن‌ها به علت ارتکاب جرائم منافی عفت، از جمله رابطه نامشروع پیامکی متهم شوند، می‌توانند این موضوع را در دادگاه مطرح کنند.

آن‌ها می‌توانند با ثابت کردن رابطه زوجیت خود، از دادگاه صدور حکم برائت خود را تقاضا کنند. برای این کار لازم است که شهودی که در زمان عقد آن‌ها حضور داشته‌اند یا عاقد خود را به دادگاه معرفی کنند تا به این ‌موضوع شهادت دهند. قاضی پس از بررسی دلایل و مدارک و با توجه به محتوای لایحه دفاعیه رابطه نامشروع پیامکی حکم خود را صادر می‌کند.

پیشنهاد ما به شما برای دریافت خدمات

خدمات مشاوره تلفنی حقوقی از خدمات مهم مجموعه احتراما محسوب می‌شود. برای بهره مندی از این خدمات، می‌توانید روی لینکی که مشخص شده است بزنید و درخواستتان را ثبت کنید. بعد از ثبت درخواست، تیم حقوقی احتراما در بازه زمانی معین با شما ارتباط می‌گیرد.

علاوه براین، شما می‌توانید درخواست تنظیم لایحه خود را نیز ثبت کنید و به این وسیله، فرآیند نوشتن لایحه مورد خود را به تیم احتراما واگذار کنید.

تنظیم لایحه رابطه نامشروع از طرف زنتنظیم لایحه رابطه نامشروع از طرف مرد

ثبت نظر یا سوال